Wi-Fi Calling Q&A
Co to jest Wi-Fi Calling ?
Wi-Fi Calling to usługa, która pozwala dzwonić, wysyłać SMS-y i MMS-y z takich miejsc, w których zasięg sieci komórkowej jest ograniczony - niezależnie od tego, czy jesteś w Polsce, czy w jakimkolwiek innym miejscu na świecie. Wystarczy połączyć się ze stabilnie działającą siecią Wi-Fi i włączyć funkcję „Połączenia przez Wi-Fi”/„Rozmowy przez Wi-Fi” w Twoim telefonie.
Czy uruchomienie usługi Wi-Fi Calling wymaga zawarcia umowy z Vectrą?
Nie, aktywacja usługi nie wymaga zawarcia umowy z Vectrą. Usługa nie jest świadczona przez Vectra S.A., ale każda osoba mająca kartę SIM w Vectra i telefon spełniający odpowiednie wymagania dla WI-FI CALLING, może sobie tą usługę aktywować. Aktywacja WIFI CALLING nie wpływa (nie zmienia) na zawartą umowę z Vectra w zakresie usług telefonii komórkowej oraz każdej innej usługi świadczonej przez Vectra.
Jak włączyć w telefonie funkcję „Połączenia przez Wi-Fi”/”Rozmowy przez Wi-Fi” ?
W zależności od systemu operacyjnego Twojego telefonu aktywacja usługi będzie następująca:
ANDROID (wersja 5.0 lub nowsza):
Otwórz aplikację Telefon (ikona słuchawki)
Kliknij Więcej, a potem Ustawienia.
Kliknij Połączenia.
Włącz Połączenia przez Wi-Fi.
iOS (wersja 10.3 lub nowsza):
Wejdź w ustawienia urządzenia.
Kliknij Telefon
Włącz funkcję Rozmowy przez Wi-Fi.
Jakie możliwości daje mi Wi-Fi Calling?
Jeżeli jesteś w zasięgu sieci Wi-Fi, za pośrednictwem Wi-Fi Calling możesz wykonywać i odbierać połączenia oraz wysyłać i odbierać SMSy i MMSy na terenie całego świata! (Funkcja ta jest dostępna na urządzeniach iPhone oraz urządzeniach z systemem Android produkowanych od 2019 roku).
Jak będą rozliczane rozmowy, SMS-y wykonywane przez Wi-Fi Calling?
Poczta głosowa jest domyślnie wyłączona po aktywacji karty SIM. Możesz ją włączyć lub wyłączyć poprzez wysłanie SMS-a według wskazanej niżej instrukcji. Numer poczty głosowej to 790 200 200.
Opłata jak za krajowe połączenia głosowe, gdy: | Opłata jak za międzynarodowe połączenia głosowe wykonane z Polski, gdy: |
---|---|
|
|
Przykład:
Jeśli zadzwonisz z USA do Polski (na numer polski), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy lokalnej w Polsce (dzwonisz „jak z Polski do Polski”).
Jeśli zadzwonisz z Polski do USA (na numer zagraniczny), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.
Jeśli zadzwonisz z USA do USA (na numer zagraniczny), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.
Co się stanie, jeśli utracę połączenie z siecią Wi-Fi podczas rozmowy przez Wi-Fi Calling?
Jeśli korzystasz z usługi za granicą, połączenie będzie przerwane.
Jeśli korzystasz z usługi w Polsce, połączenie będzie kontynuowane, ale tylko wtedy, gdy jesteś w zasięgu sieci LTE i korzystasz z urządzenia, które obsługuje VoLTE (nastąpi przełączenia do sieci LTE). W pozostałych przypadkach (w zasięgu sieci 3G lub 2G) połączenie będzie przerwane.
Na jakich portach działa usługa Wi-Fi Calling?
Wi-Fi Calling działa na portach UDP 500 oraz UDP 4500.
Czy połączenia przez Wi-Fi Calling są bezpieczne?
Tak. Połączenia są podwójnie szyfrowane (standard non 3GPP access), dlatego są bezpieczne nawet, gdy korzystasz z np. publicznych hotspotów z dostępem do Internetu.
Czy osoby, do których dzwonię korzystając z Wi-Fi Calling muszą mieć tę samą funkcję w telefonie?
Nie. Osoby które dzwonią lub odbierają połączenia od Ciebie nie muszą mieć aktywnej funkcji Wi-Fi Calling.
Nie działa mi Wi-Fi Calling. Co mam zrobić?
Sprawdź czy:
-
W Twoim telefonie jest włączona opcja „Rozmowy przez Wi-Fi” (widoczna ikona Wi-Fi Calling - słuchawka z logo Wi-Fi - w górnym pasku stanu w telefonie)
-
Twój telefon jest na liście modeli telefonów obsługujących Wi-Fi Calling.
-
Twój telefon posiada odpowiednią wersję systemu:
-
Android w wersji minimum 5.0
-
iOS w wersji minimum 10.3
-
-
Twój telefon jest połączony ze stabilną siecią Wi-Fi, która jest niezbędna do prawidłowego działania Wi-Fi Calling.
Modele telefonów obsługujące Wi-Fi Calling
Usługa Wi-Fi Calling jest dostępna na wybranych modelach telefonów, dostosowanych do ustawień naszego partnera infrastrukturalnego, czyli sieci Play. Może nie działać poprawnie na telefonach, które zostały zakupione u innych operatorów.
Oto lista modeli telefonów, które obsługują Wi-Fi Calling:
Poznaj także usługę VoLTE
Sprawdź nasz poradnik, aby dowiedzieć się więcej.
Więcej