Pomożemy Ci zadbać o bezpieczeństwo Twoich danych

Kradzież danych osobowych i tożsamości zdarza się dzisiaj bardzo często.

W ten sposób złodziej może pozbawić Cię pieniędzy, zmienić hasła na Twoich kontach albo zablokować Twoje urządzenie.

Może również podać się za Ciebie i wziąć kredyt, założyć firmę albo zagłosować.

Zaktualizuj dane w Strefie Klienta i dodaj numer telefonu. Brak aktualnego numeru telefonu może uniemożliwić zalogowanie do Strefy Klienta.

Dzięki uwierzytelnianiu dwuskładnikowemu Twoje dane i konto będą jeszcze lepiej zabezpieczone.

Jeśli dostałeś podejrzanego maila od swojego usługodawcy, który zawiera link do strony:

Pytania i odpowiedzi

Co to jest uwierzytelnianie dwuskładnikowe?

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA, z ang. Two-Factor Authentication) to metoda zabezpieczania dostępu do Twojego konta, która wymaga podania przez Ciebie dwóch niezależnych form potwierdzenia Twojej tożsamości.


Proces ten znacząco zwiększa poziom bezpieczeństwa dostępu do Twoich danych, zwłaszcza w porównaniu do tradycyjnego jednoskładnikowego uwierzytelniania, które zazwyczaj opiera się tylko na podaniu loginu i hasła.


W praktyce uwierzytelnianie dwuskładnikowe obejmuje dwa, spośród trzech możliwych elementów:



  1. coś, co zna: np. hasło lub PIN.

  2. coś, co masz: np. telefon komórkowy, karta smart, klucz sprzętowy.

  3. coś, czym jesteś: np. odcisk palca, skan twarzy, skan tęczówki oka.


Najczęstszym zastosowaniem 2FA jest użycie hasła (coś, co znasz) oraz kodu jednorazowego generowanego przez aplikację mobilną, wysyłanego SMS-em lub uzyskanego za pomocą klucza sprzętowego (coś, co masz).


Uwierzytelnianie dwuskładnikowe zwiększa bezpieczeństwo, ponieważ nawet jeśli jedno z tych zabezpieczeń (np. hasło) zostanie złamane lub skradzione, nieautoryzowany dostęp do konta jest nadal utrudniony przez konieczność posiadania drugiego elementu uwierzytelnienia.

Co muszę zrobić, by wprowadzić uwierzytelnianie dwuskładnikowe do Strefy Klienta?

Zaktualizuj swoje dane w Strefie Klienta i upewnij się, że wprowadziłeś aktualny numer telefonu. Bez aktualnego numeru telefonu nie będziesz mógł wkrótce zalogować się do Strefy Klienta.

Jak zalogować się używając uwierzytelniania dwuskładnikowego?

Po wpisaniu loginu i hasła zostaniesz poproszony o podanie kodu jednorazowego, który wyślemy na Twój numer telefonu.


Wystarczy już tylko, że wprowadzisz otrzymany kod w odpowiednie pole na stronie logowania.

Czy mogę zalogować się bez kodu?

Jeśli logujesz się z Internetu dostarczanego przez naszą sieć, podanie kodu nie będzie wymagane. Nasz modem automatycznie pełni funkcję drugiego składnika uwierzytelniania.